دست نوشته ها
دست نوشته ها

دست نوشته ها

کفتر های کنجکاو


کفتر چاهی که در عکس بالا میبینید دقایقی پیش در حال کنجکاوی بود که یهو پرت شد داخل کنار من و دیگه نتونست بره بیرون گرفتمش یکم با انگشت کشیدم زیر گلوش و پر های سرشو نوازش کردم (از دخترای مجرد جدآ خواهشمندم خودشونو به جای کفتری که از پنجره افتاد داخل تجسم نکنند و نگن کفترچاهی هم نشدیم!) 

خلاصه ژولیده گوریده که شد از پنجره انداختمش بیرون، همسر این کفتر بیرون روی دیوار منتظرش بود همزمان اونم پرواز کرد دوتایی رفتن نشستن لبه ی پشت بوم ساختمون روبرویی. سن هردو کفتر زیاد نیست خیلی کنجکاون گاهی کلشونو از لای پنجره و پرده میارن داخل به شکل بامزه ای منو نگاه میکنن. خرابکاری هم میکنن ۵شنبه شب قبل از کوه برگشتم بدون اینکه برم حموم از خستگی فقط لباس عوض کردم گرفتم خوابیدم صبح بلند شدم دیدم زیرم یه چیزی شبیه قرمه سبزیه! رو میز و چند جای دیگه هم بود متوجه شدم پنجره باز مونده بوده و احتمالآ یکی از همین دو کفتر کنجکاو وقتی نبودم اومده داخل گیر کرده خورده به کارتن خالی های دیجی کالا کارتن ها یکیش افتاده اینم ترسیده از ترس همه جا دسشویی کرده! این دوتا کفتر چاهیِ بامزه سنشون کمه و حسابی هم کنجکاو هستند. 


پ.ن:

برای خوندن پست مرتبط با این موضوع بر روی 'کرک و پر' در بخش برچسب ها کلیک کنید.


اگر قرار باشد بایستی..

اگر قرار باشد بایستی و به طرف هر سگی که پارس می‌ کند سنگ پرتاب کنی، هرگز به مقصد نمی‌ رسی..


گروه خونی افراد موفق چیست؟

تحقیقات نشان می دهد، بیشتر افراد موفق و متعهد به کار، گروه خونی مشترکی با هم دارند.


 گروه خونی افراد موفق چیست؟ افرادی که گروه خونی آنها O است، در منصب های مهمی مشغول به کار هستند، اما حقیقت چیست؟


 افرادی که گروه خونی آنها، O است، بیش از سایر گروه های خونی، مبتلا به کم کاری یا پرکاری تیروئید می شوند و این باعث چاقی یا لاغری بیش از حد این افراد، احساس خستگی و احتباس آب می شود. همچنین افرادی که گروه خونی آنها O است، به دلیل ترشح زیاد اسید معده، بیشتر دچار زخم معده می شوند.


 ژاپنی ها به افرادی که گروه خونی آنها O است توجه ویژه ای دارند و معتقدند؛ این افراد، شخصیتی مسئولیت پذیر، متعهد، منظم دارند. از این رو تلاش می کنند تا بیشتر کارمندان خود را از میان افرادی که گروه خونی آنها  O ست، برگزینند.


 بهتر است این افراد از مصرف قهوه، کافئین و الکل خودداری کنند؛ زیرا مصرف زیاد این مواد باعث افزایش سطح آدرنالین، نور آدرنالین می شود.


 افرادی که گروه خونی آنها، O است، از توانائی های خارق العاده ای برخوردارند، اما با هزینه کردن مبالغ زیاد و تصمیم گیری های مهم، دچار استرس می شوند.


پ.ن:

گروه خونیم O هست و به یقین میگم این تحقیقات محققان به درد لای جرز دیوار هم نمیخوره مثلآ پرکاری و کم کاری تیروئید ندارم و نه چاقم و نه لاغر و یا تحقیق کردن اسید معده ی گروه خونی Oیی ها بالاس که مطمئنم  اشتباهه، یبار یه هفته غذا نخوردم اگه درست بود باید یه لایه ازن تو معدم درست میشد و یا قسمتی که گفته از مصرف قهوه خودداری کنند غلط کردن یسره در حال خوردن قهوه ام هیچ موردی مربوط به تغییرات قابل توجه افزایش سطح آدرنالین تو بدنم ندیدم. مسئولیت پذیر، متعهد و منظم هم بیشتر از بقیه گروه های خونی نیستم حتی گروه های خونی دیگه رو دیدم از این نظر خیلی بهتر هستند. در مورد توانائی های خارق العاده افرادی که گروه خونی O دارند هم باید بگم اگه تمرکز بالا تو سرویس بهداشتی و سریع راحت شدنِ ملین وار! جزو توانایی های خارق العاده حساب بشه فقط تو این مورد امکانش هست تحقیقاتشان درست باشد!

ابتلا به افسردگی در شبکه‌ های اجتماعی

ابتلا به افسردگی در پی گشت‌ و گذار در شبکه‌ های اجتماعی


 افرادی که روزانه بیش از دو ساعت در شبکه‌های اجتماعی فعالیت می‌کنند، سه برابر بیشتر از دیگران در معرض احساس تنهایی، انزوا و ابتلا به افسردگی قرار دارند. 


تازه‌ترین مطالعات محققان نشان داده، افرادی که در طول روز بیش از دو ساعت از فضای مجازی استفاده می‌کنند تا سه برابر بیش از دیگران به احساس انزوا و افسردگی دچار می‌شوند. 


 بر اساس این تحقیقات، افرادی که روزانه بیش از دو ساعت از وقت خود را در شبکه‌های اجتماعی نظیر تلگرام، اینستاگرام، توییتر و فیسبوک می‌گذرانند، تا حد زیادی احساس تنهایی می‌کنند و خود را جدا از دیگران می‌بینند. 


 بسیاری از پزشکان علائمی همچون اضطراب، افسردگی و برخی اختلالات روانی را در افرادی که زمان زیادی را صرف استفاده از اینترنت و شبکه های اجتماعی می‌کنند مشاهده کرده‌اند. فرد در این حالت ارتباط چهره به چهره را کم کم از دست خواهد داد، به سوی انزوا کشیده خواهد شد، از هم ‌صحبتی با دوستان فراری می‌ شود و دچار حالاتی نظیر خجالت، اضطراب و استرس خواهد شد. 


 در طی پژوهشی مشخص شد، افرادی که شبکه‌های اجتماعی را در هفته 58 بار یا بیشتر چک می‌کنند سه برابر بیشتر از افرادی که در طول هفته تنها 9 بار شبکه‌های اجتماعی را رصد می‌کنند در خطر ابتلا به افسردگی و حس تنهایی و انزوا قرار دارند. 


دانشمندان دانشگاه پیتزبورگ باور دارند، حداقل از هر 4 جوان یک نفر به شبکه‌های اجتماعی اعتیاد دارد؛ وابستگی جوان‌ها به فضای مجازی علاوه بر بروز مشکلات بسیار در خانواده‌ها آمار جرم، جنایت، افسردگی و طلاق را زیاد کرده و روند صعودی به آنها داده است. 


مشکلات فردی که به دلیل خلأهای روحی خود در شبکه‌های اجتماعی عضو می‌شود پس از مدت کوتاهی چند برابر شده و فرد را دچار احساس انزوا و تنهایی می‌کند. 


دانشگاه پیتزبورگ، یک دانشگاه عمومی با بیش از 7000 دانشجو است که در «پیتزبورگ» ایالت «کانزاس» قرار دارد.


مطالب مرتبط:



چرا اینقدر زیبا با آن خوک حرف زدی؟!

حضرت مسیح با یارانش از یک بیابانی رد می­شدند که یک خوکی آمد از جلویشان عبور کرد، حضرت مسیح، آرام به این خوک گفت به سلامت برو، از خطر دور بمانی و صیدت نکنند. آن خوک رد شد، حواریون به مسیح گفتند که آخر این خوک و نجس العین بود، چرا اینقدر زیبا با آن خوک حرف زدی؟ فرمود آن خوک بود، ولی ما انسانیم و ما باید زبانمان کنترل داشته باشد.