دست نوشته ها
دست نوشته ها

دست نوشته ها

انتخاب با شماست


زندگی تو گذشته یعنی مردن در زمان حال!




تنها راه مقابله با کلاهبرداری همراه اول


تنها راه مقابله با کلاهبرداری های سریالی همراه اول پرداخت قبض در آخرین مهلت و نخریدن بسته های اینترنتی از این اپراتور کلاه بردار و به حداقل رسوندن تماس و ارسال اس ام اس است. برای شروع خودم ۹۹ درصد تماس ها و استفاده از خدمات همراه اول رو کمتر کردم.

یادمه چند سال قبل تعدادی از خدمات USSD همراه اول گزینه تایید نداشت و یه بسته مکالمه نامحدود ۱۲ هزار تومانی یک ماهه برام فعال شد و حتی با پشتیبانی همراه اول هم  تماس گرفتم، گفت کاری نمیشه کرد! حال بعد از سال ها استفاده از خدمات ایرانسل گفتم سری هم به بسته های همراه اول بزنم و چک کنم ببینم چطور هستند رفتم گزینه ۱ تایی! رو ببینم چیه؟ که نگو همون گزینه تایید است و درجا بسته ای که نمیخواستم تایید شد. این از سال ها پیش که همراه اول کلاهبردار گزینه تایید نداشت این هم از حالا که حرف "د" تایید رو حذف کردن تا تبدیل به گزینه "یک تایی" بشه و کاربر رو به اشتباه بندازه. این رو هم باید حساب کرد با اشتباه فقط نیمی از کاربر  های همراه اول در انتخاب گزینه ها، میلیاردها تومان سود بادآورده نصیب مدیران و سهام دارانش میشه. برای دیدن انواع کلاهبرداری های سریالی همراه اول از مشترکین فقط کافیه تو گوگل سرچ کنید کلاه برداری همراه اول و دزدی همراه اول.

پ.ن:
اس ام اس های تبلیغاتی همراه اول برای فروش مودم و تبلیغ آدرس امور مشترکین  و غیره.. هم بد ترین نوع دزدی است که مستقیم وقت مردم رو میدزده.


تاریخ

دلیل بسیار خوبی وجود دارد که چرا هیچ کس تاریخ نمی خواند. علت اش این است که تاریخ بیش از اندازه درس برای آموختن دارد!  نوآم چامسکی



عنکبوت گرفتگی یا عُسوف چیست؟

عنکبوت گرفتگی



عنکبوت گرفتگی یا عُسوف (به انگلیسی: Spider eclipse) هنگامی رخ می‌ دهد که سایه عنکبوت بر بخشی از زمین بی افتد و در نتیجه در قسمتی از کره زمین،عنکبوت قسمتی از خورشید یا تمامی آن را از دید ناظر زمینی بپوشاند. این پدیده هنگامی رخ میدهد که زمین و عنکبوت و خورشید به ترتیب در یک خط راست یا تقریباً در یک خط راست قرار بگیرند و این شرایط تنها در زمان مقارنه عنکبوت ممکن است برقرار شود. گرفتگی کلی خورشید توسط عنکبوت یکی از منظره‌ های بسیار زیبای طبیعت است.



بالاخره یه مادر واقعی دهه هفتادی دیدم!


ابتدا ببینیم مادران غیرواقعی چه شکلی هستن! [برخی] مادر های نسل جدید دهه هفتاد و هشتادی رو دیدید چطوری هستن؟! همونا که اسامی غربی عجیب وغریب دارند و با اون تتو ها و پرسینگ ها و پروتزها به همه چی شبیه هستند غیر از یک مادر!


مادر شماره ۱:

خیابان جمهوری تو یه پاساژ دیدمش به اندازه سه تا عروس آرایش کرده بود! پسر کوچکش کنارش راه میرفت شکلاتش افتاد زمین، دوباره برداشت گذاشت دهنش مادره تا صحنه رو دید چنان مشتی به کمر بچه زد که بچه از وسط تا شد خورد زمین شروع کرد گریه کردن.


مادر شماره ۲:

از این وسواسی های روانی پر از تتو و پرسینگ، چون تازه جاروبرقی کشیده بوده و دختر ۱۷ سالش بعدش خورده کیک ریخته بوده زمین ساعت ۱۲ شب از خونه انداخته بودش بیرون اونم تو خیابون بدنام جردن که کافیه یه خانم چند دقیقه اونجا منتظر کسی باشه و با انواع و اقسام مزاحمت ها و پیشنهادها مواجه بشه!


شماره چهار پنج و.... هم هست ولی طولانی میشه اگه بنویسم.


و اما اون مادر واقعی:

از پارک ساسان رد میشدم تا از کنار ده ولنجک برم توچال از دور شنیدم مادرِ تو پارک با صدای بلند داره قربون صدقه بچش میره، میگفت چه دختری چقدر نازی قربونت برم عشقم، تو دختر فوق العاده خودمی و از این نوع جملات، نزدیک تر شدم دیدم  دخترش رو بغل کرده میچلونه و کنارش که رسیدم دیدم بچش نیست یه توله سگ ماده تو بغلشه! مملکته داریم؟!


پ.ن:

سال ها پیش به سگ ها و صاحباشون تو پارک ها زیاد گیر میدادن تو اخبار داشتیم سگی رو از خانم جوان بچه به بغلی گرفته بودن. خانمِ با لحن ملتمسانه به مامور کلانتری گفته بوده بجاش بچمو نگه دارید، بذارید سگمو ببرم! تو فلان کشور اروپایی تربیت شده و بهم عادت کرده و رژیم غذایی خاص داره! تعدادی کاریکاتور هم در این رابطه تو اینترنت و مجلات و روزنامه ها پخش شد.