دست نوشته ها
دست نوشته ها

دست نوشته ها

تفاله قهوه را دور نریزید

امروزه بشر به دنبال استفاده ی مجدد از هر چیزیست. شما در منزل یا محل کار از قهوه  استفاده می کنید و از خواص مفید آن بهره مند می شوید و اکثر شما تفاله قهوه را دور میریزید چون از خواص و کاربرد های آن در منزل و اطراف آن آگاهی ندارید. در حال حاضر، ما به شما ۱۴ راه شگفت انگیز برای بهترین استفاده از تفاله قهوه را ارائه می دهیم.


۱. تفاله قهوه را در اطراف خانه بریزید تا حشره ها و مورچه ها و خزنده گان از خانه ی شما دور شوند. این موجودات موذی از بوی قهوه متنفرند.


۲. شما می توانید از تفاله قهوه به عنوان یک بوگیر قوی برای توالت و حمام استفاده کنید.تفاله قهوه بوی بد محیط را به خود جذب می کند. همچنین اگر محلول تفاله قهوه با آب جوش را درون چاهک ظرفشویی بریزید از بوی بد آن خلاص نجات پیدا می کنید.


۳. بوی بد کفش های کتانی از قدیم باعث ناراحتی ما بود.شما میتوانید کمی تفاله ی قهوه در کفش های خود بریزید تا بوی بد کفش هایتان را جذب کند.


۴. با استفاده از تفاله قهوه به راحتی می توانید ظروف و سطوح فلزی چرب را پاک کنید.دقت کنید که چون تفاله قهوه زبر است از آن برای تمیز کردن ظروف تفلن استفاده نکنید.از تفاله قهوه برای تمیز کردن سینک ظرفشویی و صیقل دادن آن استفاده کنید.


۵. اگر از بوی بد درون یخچال خود رنج می برید می توانید کمی تفاله قهوه خشک شده را در یخچال بگذارید و هنگانی که بوی بد را جذب کرد دوباره آن را تعویض کنید تا همیشه یخچال شما بدون بو باشد.


۶. هنگام آشپزی و کار با مواد غذایی مثل پیاز و گوشت و مرغ دستان شما بوی بد آنها جذب میکند.برای خلاص شدن از این بوی بد کافیست دستان خود را با کمی تفاله قهوه بشویید.


۷. اگر در زمستان برف زیادی بارید لازم نیست برای تسریع ذوب یخ نمک های خانه خود را هدر بدهید.شما می توانید تفاله قهوه را روی برف بریزید و شاهد آب شدن برف ها باشید.این خاصیت به اسید های موجود در قهوه مربوط می شود که باعث تسریع ذوب یخ می شوند.


۸. اگر شما منزل یا ویلای خود را با شومینه های چوب سوز گرم میکنید میتوانید با ریختن تفاله قهوه جلوی شومینه از پخش شدن خاکستر چوب جلوگیری کنید.هنگام تمیز کردن شومینه نیز از همین روش استفاده کنید.


۹. تفاله قهوه به دلیل اسیدی بودن (ph=۶.۵) می تواند ماده ای مغذی برای گیاهان اسید دوستی همچون آزالیا ، رز، گل صد تومانی، همیشه بهار و کاملیا باشد. بنابراین باقی مانده قهوه خود را اطراف ساقه این گیاهان بریزید.از تفاله قهوه به عنوان کودی غیر سمی و کاملا تجزیه پذیر.بهره گیرید چرا که قهوه سرشار از نیتروژن ، کلسیم ، منیزیم ، پتاسیم و دیگر مواد معدنی است. فقط به یاد داشته باشید که تمام گیاهان قهوه دوست نیستند.


۱۰. اگر در خانه یا مکان دیگری مشغول تهیه ی کود ورمی کمپوست هستید تفاله قهوه را روی کود بریزید.کرم های تولید کننده ی ورمی کمپوست نیز مانند انسانها قهوه را دوست دارند.همچنین اگر اهل ماهیگیری هستید میتوانید کرم هایتان را روی تفاله ی خیس قهوه قرار دهید تا نمیرند.


۱۱. برای پوشاندن خش های ایجاد شده روی مبلهای چوبی، پارچه را با محلول غلیظ تفاله قهوه مرطوب نموده و روی خش ها بمالید. معمولاً این راهکار بر روی چوب های تیره تر نتیجه بهتری خواهد داشت.


۱۲. زیر سیگاری خود را با لایه ای از تفاله قهوه بپوشانید تا بوی نا مطبوع آن به حداقل ممکن برسد.


۱۳.غوطه ور کردن موهای قهوه ای در محلول تفاله قهوه منجر به تیره تر شدن آنها می شود.


۱۴.برای رنگ کردن کاغذ ، پارچه ، یا سایر مواد متخلخل از محلول غلیظ و داغ تفاله قهوه استفاده کنید.



کوهنوردی که تا بحال قهوه نخورده بود

کنار یکی از چشمه های توچال به کوهنوردِ دانشجویی که ازم چندتا سوال در مورد مسیر صعود پرسید قهوه تعارف کردم، بعد از قبول تعارفم و درخواست قند و خوردن قهوه با تفاله اش! قیافش این شکلی شد


هوای عجیب توچال


عکس شماره 1 - آبشار


عکس شماره 2 - دور نمای تهران از شمال دره غربی


عکس شماره 3 - دور نمای زیبایی از برج میلاد


عکس شماره 4 -  باد و بوران


عکس شماره 5 - دورنمای شرق تهران از توچال


عکس شماره 6 - دور نمایی از هوای پاک دیروز تهران

دیروز و پریروز که میشه یکشنبه و دوشنبه چهارم و پنجم بهمن ماه توچال بودم، عکس های روز یکشنبه چیزی واسه گفتن نداشت بنابراین فقط عکس های دوشنبه رو بالای مطلب قرار دادم. آب و هوای دیروزِ توچال بسیار متغیر بود، آبشار ها پر آب تر و هوا لحظه ای آفتابی و بعد ابری و گاهی سرعت باد به 40 کیلومتر در ساعت میرسید و باز آفتابی و زیر صفر درجه و ثانیه ای بعد دوباره  ابری میشد برف میومد و بخاطر سرعت بالای باد تبدیل به کوران میشد. هوای عجیب توچال

شجاعت از نوع هالیوودی!

رد پای گرگ در برف

بنظرتون این عکس ردپای سگِ یا گرگ؟ طول ردپا حدود 7 سانت بود اگه دو سه سانت بیشتر بود یقین پیدا میکردم ردپای گرگِ، ردشو گرفتم دیدم مسیرش با مسیر من یکیه، وارد دره توچال شدم، نیم ساعت گذشت هنوز آتیش روشن نکرده بودم و ماجرای این ردپا رو یادم رفته بود که صدای زوزه اومد از جام پاشدم چند قدم رفتم داخل دره کنار دیواره ای که ازش قندیل آویزون بود وایسادم. داشتم به این فکر میکردم اگه گرگِ بهم حمله کرد کاپشنمو دور دستم بپیچم بذارم کاپشنمو گاز بگیره بعد آروم و بی سروصدا اون یکی دستمو دور گردنش محکم حلقه کنم خفش کنم آروم بذارمش رو زمین که یهو یه قندیل از دیواره ی پشت سرم کنده شد افتاد جلو پام کُرکُ پَرم ریخت.. هیچی دیگه سریع برگشتم بالا آتیش روشن کردم.

پ.ن:
اولین بار بود یه قندیل بهم حمله میکنه! 

متولد تهران شدن و کلاس گذاشتن فدای سلامتی نوزاد

چندسالی هست برخی والدین بی فکر برای اینکه محل تولد فرزندشان در شناسنامه تهران باشه با توجیهاتی مثل بالا بودن امکانات بیمارستان های پایتخت پا میشن میان تهران زایمان میکنند. جمله ی زیر رو دوست داشتم به همسایمون بگم که نشد دیر شد برگشتن شهرشون:

هزاران سال قبل مادرانمان وقتی پدرانمان در حال شکار بودند، اجدادمان را تنهای تنهادر انتهای غاری میزائیدند بند ناف هم گاز میگرفتند تا قطع شود حالا با این اوصاف تو شهرتون یه قابله نبود که بتونه نوزادتونو بدنیا بیاره؟ حتمآ باید چند ماه پا میشدی میومدی تهران بچتو یه دود میدادی بعد میرفتی؟ گزارش زیر را بخوانید:


تبعات آلودگی هوا در تهران: 30 درصد نوزادان متولد شده درپایتخت به بیماری‌های گوارشی و آسم مبتلا هستند


سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با انتقاد از آلوده بودن هوای شهر تهران، گفت: متاسفانه 30 درصد نوزادان متولد شده در تهران به بیماری‌های گوارشی و آسم مبتلا هستند که این زنگ خطری جدی برای کشور به شمار می‌رود.
به گزارش خبر آنلاین،محمد حسین قربانی با یادآوری افزایش آلودگی هوای کلان‌شهرها به ویژه شهر تهران، گفت: بدون‌شک این آلودگی باید مورد توجه افرادی قرار گیرد که با تفکرات سیاسی خود این معضل را تنها به بنزین برخی از دستگاه‌ها مرتبط می‌کردند.

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه آلودگی هوای شهر تهران تنها به بحث آلوده بودن بنزین‌ها ارتباط ندارد، گفت: استاندارد نبودن خودروها، تردد خودروهای فرسوده، وجود کارخانه‌ها و پالایشگاه هایی که در اطراف تهران مشغول فعالیت هستند باعث شده تا معضل آلودگی هوای شهر تهران دوچندان شود.


او با تاکید بر ضرورت توجه به سلامت شهروندان، یادآور شد: موضوعی که امروزه باید مورد توجه قرار گیرد این است که باید یک استراتژی برای برون‌رفت از این بحران مورد توجه قرار گیرد، متاسفانه 30 درصد نوزادان متولد شده در تهران به بیماری‌های گوارشی و آسم مبتلا هستند که این برای کشور به عنوان زنگ خطری جدی به شمار می‌رود.

قربانی با بیان اینکه داشتن هوای پاک جزو حقوق ملت است، گفت: به طور حتم تنها یک دستگاه خاص نمی‌تواند متولی رفع معضل آلودگی هوای تهران باشد بلکه باید همه دستگاه‌ها دست به دست هم دهند تا این مشکل رفع شد.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، گفت: باید با فشار بر خودروسازان شاهد تولید خودروی استاندارد باشیم همچنین وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز باید با نظارت خود استاندارد بودن سوخت کارخانه‌ها را مورد توجه قرار دهد از سویی دیگر وزارت نفت نیز باید مانع ورود بنزین غیراستاندارد یا تولید آن در کشور باشد.