دست نوشته ها
دست نوشته ها

دست نوشته ها

برف کوچولوی تنها




مسیرهایی که خلوتِ و هیچکس جز خودت داخلش نیست طبیعت رو همانطور که باید دید میشه دید، بکرِ بکر. جمعه ای که گذشت از قنات پایین توچال و لابلای درخت هاش رفتم تو مسیری که برعکس مسیرهای دیگه خلوتِ، اونقدر خلوت که فقط خداست و خودت و بعد طبیعت بکر.. تکه برف تصاویر بالا باحال ترین برفیِ که تاحالا دیدم، رازِ بودن، شاد بودن و سر زنده بودنش اینه که یه گوشه پشت یک سنگ، دور از مردم و دور از نور مستقیم خورشید پنهان شده بود، خیلی بامزه بود خواستم بردارمش درسته بذارم تو دهنم دلم نیومد..


تسلیت به اینترنت رَوَندگان با وای فای!

چند ماهی است دو برنامه رایگان آندروید از طریق بازارچه گوگل در دسترس عموم قرارداده شده که تا امروز بیشتر از 7 میلیون بار فقط در بازارچه گوگل توسط کاربران ایرانی و غیر ایرانی دانلود شده است، این برنامه ها از قابلیت WPS مودم وای فای شما که حکم باگ و بک دور رو براش داره براحتی برای نفوذ استفاده میکنه و از طریق رمز ساده 8 رقمی که 4 تای آن ثابت است با روش بروت فورس از طریق پسورد WPS و نه پسوردی که شما برای مودم وای فای خود انتخاب کرده اید به اینترنت شما دسترسی پیدا میکنه و به کاربر اجازه میده نه تنها از پهنای باند اینترنت شما استفاده کنه بلکه از طریق پسورد پیش فرض مدیریت مودم شما به قابلیت پورت فورواردینگ دسترسی پیدا کرده و تمامآ کنترل موبایل و دیگر دستگاه های متصل به مودم رو در دست بگیره، اگرچه بیشتر از 99 درصد کاربران این برنامه ها اطلاعی از روشهای هک از طریق مک آدرس ندارند و فقط از پهنای باند اینترنت شما استفاده خواهند کرد و اگر از مشترکان ADSL مثل شرکت خدمات دهنده ADSL صبانت هستید خواهند توانست به آسانی به پروفایل شما و در نتیجه نام کاربری، تاریخ تولد، ایمیل، شماره تلفن، شماره موبایل و کد ملی شما دسترسی پیدا کنند.


WPS چیست؟


این تکنولوژی تنظیم حفاظت شده وای فای یا  Wi-Fi Protected Setup  یا به اختصار WPS یک استاندارد برای تنظیمات امنیتی شبکه های وای فای هست که صرفا برای راحتی کاربران آماتور ساخته شده.


چه خاکی بر سر مودم بریزیم هک نشه؟


از طریق تایپ آدرس 192.168.1.1 در مرورگر و وارد کردن یوزرنیم پسورد وارد تنظیمات مودم خود شده و در مودم های دی لینک قدیمی به  advanced رفته و بعد به بخش  wps setting  و در مودم های دی لینک جدید به قسمت advanced wireless و بعد در صفحه wps  wireless تیک گزینه ی enabled را بردارید و سپس  apply را برای ثبت تغییرات بفشارید. ممکن است تنظیمات مودم شما متفاوت باشد در پنل مدیریت بگردید و گزینه ی wps را پیدا کرده و آنرا غیر فعال نمائید. یوزرنیم و پسورد پیش فرض مودم ها بیشتر admin - admin و یا admin - 1234 است بهتر است پسورد پیش فرض مودم خود را هم تغییر دهید تا در صورت هک و یا دادن پسورد وای فای خود به مهمان ها و یا همسایه ها از عدم دسترسی شان به تنظیمات مودم خود مطمئن شوید.