دست نوشته ها
دست نوشته ها

دست نوشته ها

عقاب بزرگ دره ی اوسون

دیروز تو ارتفاعات بالای دره اوسون خم شده بودم در حال چیدن تره کوهی بودم که متوجه یه عقاب غول پیکر چند ده متر بالای سرم شدم، تابحال عقاب بزرگ رو از این فاصله ندیده بودم (به احتمال زیاد عقاب طلایی و ماده بود)، با ابهت تمام داشت تو دایره ای نه چندان بزرگ درست بالای سرم چرخ میزد و ظاهرآ چون خم شده بودم منو با ببر یا پلنگ اشتباه گرفته بود (بز خودتی!) اندازه چندمتری و ابهتش طوری بود که ایستادم و دیگه خم نشدم تا بره،  همینطور نگاهش میکردم یه لحظه جوگیر شدم بلند به سمتش فریاد زدم بفرمااااا احساس کردم چند متر اومد پایینتر، فکرشو نمیکردم بترسم! چند قدم  از دیواره ی دره رفتم پایینتر تو دلمم گفتم نباید بهش بفرما میزدم شاید از ایناس که تعارف اینا حالیش نیس، اگه میخواست بیاد چندثانیه ای بهم میرسید. خدا رو شکر عقاب چشمش از دوربین شکاری قوی تره و تشخیص داد که ببر یا شیر یا حالا هرچی! نیستم بخواد بیاد شکارش کنه و رفت..


پ.ن:

در دوماه اخیر ویروس جدید، کوهستان شمال تهران رو بسیار خلوت کرد و همین باعث شده انواع حیوانات مثل  خرگوش ها و عقاب ها و گرگ ها به شهر نزدیک تر شوند حتی تو ارتفاعات کمی بالاتر هم گله ی آهو توسط  یکی از کوهنوردان رویت شد. دیروز بغیر از عقاب یه خرگوش هم بین آویشن های ارتفاعات بالاتردیدم. به احتمال زیاد اومده بود آویشن بخوره.. هفته پیش هم با یک گرگ تو دره های توچال چشم تو چشم شدم با اینکه سریع ازم فاصله گرفت و در حال دور شدن بود اما تونستم ازش فیلم بگیرم. از عقاب بزرگ دیروزی هم میتونستم فیلم بگیرم اما موبایلم همرام نبود.



نظرات 3 + ارسال نظر
Baran چهارشنبه 31 اردیبهشت 1399 ساعت 11:31

۱_گلایِ تره خیلی قشنگِما اینجا به تره "ک وار"میگیم

۲-پرانتز دوم؛خیلی عالی بود(خنده)

۳-عقاب بال گشوده نماد بهروزی و
پیروزیِ،به اذن الله بهروز وپیروز باشید همیشه


پ.ن:
خدا خیرش بده که باعث شده حیوونا تو طبیعت راحت تر شلنگ تخته بزننگل و گیاه هرکجا که دلشون خواست تو دامن طبیت سبز بشن،..

عسل آویشن از هر علسی عسل تره
خداوکیلی این چشم تو چشم شدن های اتفاقی خیلی فاز خوبی داره

تصور "سریع ازم فاصله گرفت و در حال دور شدن شد"گرگِ خیلی باحال بود

جسارتا اوسون به چه معناست؟

حالا گل والک رو بیشتر میپسندم خیلی کروی و خاصه

پرانتز دوم بز کوهی بود! عالی بود؟!.

عقاب طلایی واقعآ باشکوهه. هما هم یکی هست من ندیدم ایکاش سایه هما بی افته رو سر ما بلاگ اسکایی ها

تاثیرات بسیار مثبتی برای طبیعت داشت خوشبختانه

عسل آویشن جزو بهترین عسل هاس. برند کوهپناه تو دیجی کالا عسل آویشن گون داره کیلویی ۳۰۰ تومن نیم کیلویی هم داره. اما گرون ترین عسل، عسل ۹۰ گیاهه که تا کیلویی چندمیلیون تومن هم قیمت گذاری میشه. شخصآ عسل های وحشی بین صخره هایی که چند ده سال قدمت داره و همونجا بوده رو میپسندم. کله پاچه هم دوس دارم!!!

چشم تو چشم شدن اتفاقی خوبه اما نه با هر چیزی مثلآ با جن یا با خرس!

گرگه تک و تنها بود.

اوسون بنظرم همون افسون مازنی باشه.. باید از پیرمردی که جلوی ورودی اصلی دره اوسون مغازه داره بپرسم.

لغت‌نامه دهخدا
اوسون . [ اَ / اُو ] (اِ) افسون و آن خواندن کلماتی باشد مر عزائم خوانان وساحران را بجهت حصول مقاصد خود و رام کردن جانوران .(ناظم الاطباء) (برهان ) (هفت قلزم ). جادو و سحر. (ازناظم الاطباء). حیله و تزویر. (برهان ) (هفت قلزم ).

Baran چهارشنبه 31 اردیبهشت 1399 ساعت 18:12

وقتی خواندم "بالای دره اوسون خم شده بودم...."به خط دوم نرسیده،یاد یکی از برنامه های آقای اینانلو افتادم. ولیکن لبخندم گرفت و
توام لبخند خط بعدی و
بعدی و
ابتدای خط چهارم خواندم(بز خودتی!) بلند بالا خندیدم.
خب.بله،پاسخ شما به ذهن ام(به قول ما گیلک ها موشک جواب موشک) خیلی عالی بود.خیلی عذرمیخام؛یادمستند کل کوهی افتاده بودم.بلانصبت شما واقعا.روم به دیوار.به بزرگی خودتون برماببخشایید.

همای اوج سعادت با صدای شجریان بزرگ دوست می دارم
ان شاءالله هما رو هم ببینیدو
امیدوارم این بار گوشی همراه تون باشه و
ما بلاگ اسکایی ها پیشاپیش بابت فیلم و تصویر هما از شما ممنون و
سپاسگزاریم

خدارو شکر ،الهی یه فرجی بشه،ملت رفتار درست تری با طبیعت داشته باشن.با دشت و دمن و
رود و درخت و گل و گیاه و
پرنده و چرنده وجک جانور،...مهربان باشن.

گون از نسیم پرسید.../سلام ما رو هم به اون عسل های وحشی برسانیدو
خیلی نوش جان تان باد.کله پاچه دوس ندارم،چلو گوشت دوست دارم!
یه انگشتری ام هست،توپی و
گل و برگ والک مانندِ اونو پسندیدم برا سارا.هرکی ام دیده پسندیده.

به نظر شما عسل دیجی کالا مرغوبه؟!

شکر خدا تا حالا با هرکسی چشم تو چشم شدم،حس خوبی داشت.مثلا اخرین بار با یه بچه ی چند ساله چشم تو چشم شدم،دلش مثل چشمه ی جوشان زلال و سر ریزبود
یک بار هم توی داروخانه،با یه خانم مُسنی چشم تو چشم شدم،خیلی حس خوبی داشت.با یه دختر خانم حدود بیست سال..ویک بار ام با یه گربه چشم تو چشم شدم یهو لبخندم گرفت،به ام چشم غره زد،خنده ام گرفت.بلند شد رفت.با اون گاو مش حسن،مشغول چرا بود،سربلند کردو
یهو چشم تو چشم شدم،لبخندم گرفت،یهو قاط زدو
عصبانی افتاد دنبالمخانم گاوِ اعصاب نداشت


خوش به حال اون گرگه ی تک وتنهایِ رهایِ رها

عههه،ورودی دره مغاز اسچه باحال.

ممنون بابت لغت نامه دهخدا نوشت تون.اوسان درگویش گیلکی یعنی بردار.

ممنون بابت پاسخ های همیشه خوب شما.درپناه خداوند باشید همیشه

خدا بیامرزه مرحوم اینانلو رو
کل کوهی نه، شیر ببر پلنگ سیمرغ اینا بهتره. سیمرغ ماده بود؟ سیخروس

شجریان استاد بزرگیه تو سازو آواز و زیروبم و صاحب سبک حتی، اما متاسفانه و متاسفانه تارهای صوتی خوب و در نتیجه صدای دلنشینی نداره دقیقآ از لحاظ حنجره نقطه ی مقابل ابراهیم حامدی یا Adel خواننده انگلیسیِ.

انشالا

چه انگشتر جالب و کمیابی...

عسل دیجی کالا نیست عسل تولیدشده توسط برند معروف ارگانیک لبنیاتِ. دیجی کالا اینطور شده که مثلآ شما مثلآ کالای انگشتر رو به دیجی کالا اضافه میکنید و دیجی کالا ۱۷درصد کمیسیون از هر فروش بر میداره...

شانس آوردی با خانم گاوه چشم تو اَبرو نشدی!

نبش سمت چپ ورودی یه مغازس آبگوشت آش عدسی املت اینا داره...

خب اون اوسانِ، این اوسون. تفاوت دارن.

Baran جمعه 2 خرداد 1399 ساعت 12:58

هربار اومدم خوندم؛سی خروس!بلند بالا خندیدم.
ممنون بابت توضیح عسل .
صدای مش ابراهیم رو باید تو جاده،باسرعتی که نه چندان مطمئن به دوراز اعمال قانون شدن،به دلیل سرعت غیرمجاز؛شنید.
مثلا مسیر ازبرم به لاهیجان .چندیدن جاده رو درخودش یکجا داره.مثال؟از کفی به سرازیری سربالایی،پیچ های ملس و
تند.ازمناظر جنگلی باید گذشا و سراشیب باغ چای رو تماشا که کردین،به شالیزارو...
البته خدانگذره شوراها و..، اونقدرها ویلاسازی شدهخیلی وقته اون ازبرم سابق نیس

نمی دونم.مش حسن کجا رفته بود.گویا وقت شیرخوری گوساله بود،خانم گاوِه ازاون جهت عصبی بودو
دیواری کوتاه تراز ما پیدا نکرده بود

بله،به گمونم گالش های کوهپایه نشین اوسون میگن.اوسوجان هم به معنای یکی بخابون دم گوششِ

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد