دست نوشته ها
دست نوشته ها

دست نوشته ها

با بدمزه ترین غذای دنیا آشنا شوید!

عکس بالا رو میبینید؟ ابتدا اجازه بدید بهمدیگه معرفیتون کنم. بچه ها، کثافت. کثافت، بچه ها! این کثافتی که تو عکس میبینید با ماکارونی و شوید درست کردم، یک ذره هم احتمال نمیدادم شویدی که پلو رو تبدیل به غذای بسیار خوشمزه شوید پلو میکنه (برنج+شوید+قطعات سیب زمینی) ماکارونی رو تبدیل به بدمزه ترین غذای دنیا میکنه، یک هفته تو دامن طبیعت بودم آخراش غذام خیلی کم بود جیره بندی کرده بودم نمیشد بریزمش دور،  سه چهارمش رو با ناراحتی  خوردم بقیشو دیگه نتونستم بخورم. تا یک ربع بعدش نمیتونستم از جام بلند بشم، بهش نگاه میکردم با خودم بلند میگفتم این چی بود، چی بود این... شبش هم خواب دیدم این غذای  مزخرف به شکلُ شمایل یه آدم درومده باهاش دست به یقه شدم مثل چی میزدمش. کثافت.


نظرات 4 + ارسال نظر
Baran پنج‌شنبه 25 اردیبهشت 1399 ساعت 14:52

عکس بالا خیلی شبیه ی باقلا قاتق شده،البته شبیه ی باقلا قاتقی که،آشپزش تازه دوماد،یانو عروسِ.
وقت هایی که ،کسی خونه نباشه،ازاین شوید پلویی که توصیفش کردین،برا خودم می پزم.یک مرتبه ام با آب مرغ+قدری زعفران و آبلیمو و رب گوجه،سُس درست کردم.تا پلو دم بکشه،یه کاسه سالاد شیرازی،اصن شاهکار شده بود.


وجدانن چطوری دلتون میاد به خودتون از این چیزا بخورانید؟جسارتا یه برنامه ریزی دقیق تر سر قوت کنین.تا هرچند هفته تو دامن طبیعت باشین،کم کسری نداشته باشین.اصن املت هایی که شما درست می کنید،عینهو بوته شقایقِ تو دشتِ
ببخشیدا،خیلی حرف زدم

دور از جونِ باقلاقاتق باقلاقاتق جزو خوشمزه ترین غذاهاس بویژه اگه باقالیش کامل پخته و لِهوپه شده باشه و برنجش درجه یک باشه. چندساله نخوردم باید بذارم تو برنامم.
نوش جان. شبیه این مدل شویدپلویی که میگی با اون سس رو بدون آبلیمو و زعفران قبلآ یجا یکی درست کرده خوردم فکر میکنم یه نوع دستورپخت شویدپلو باشه. مزش یادم نیس.
این برنامه ریزی که خوبه، تو سوابقم یه هفته بدون غذا خوردن ام بوده. بدون برنامه ریزی و یهویی رفتم از این نظر که سبک بار رفتم خوب بود. می ارزید. اما حواسم به اهمیت انرژی و ویتامین ها و املاح مورد نیاز برای بدن بود. سبزی های کوهی میچیدم میخوردم و نخودچی کشمش فندق بادام و شیره انگور هم داشتم. تو این فصل بخاطر اومدن چوپان با گله ها، گرگ زیاده، بدن بی جون یا کم جون نباید باشه.
اتفاقآ املت مقوی و مغذی و عالیه، زیاد میومد تو فکرم، اما هیچ گوجه تخم مرغی نداشتم درست کنم.
من بیشتر حرف زدم

یوسف پنج‌شنبه 25 اردیبهشت 1399 ساعت 15:02 http://wsport.blogsky.com

Baran پنج‌شنبه 25 اردیبهشت 1399 ساعت 21:22

احسنت بر ذاعقه مبارک شما،باقالی باااید لِه لبرده شه.که قاتق عطر کال باقالا رو نده.ولیکن یه کره ۱۰ گرمی میون پلو بچپونید توام مخلفات باب میل تون،نوش جان بفرمایید
دستور پخت باقلی پلوعه.اینجا سُسِش رو این مدله درست میکنن.مرغش رو ام قشنگ برشته میکنن.
شکر خدا حواس تون خیلی میزان و درست به املاح و وی تامین هابودو
خوراکی های بیستی رو لحاظ کردین
دشمن تونو گرگ بخوره آقای همسایه
ان شاءاله دفعه بعد املت درست کنید،تصویرش رو هم برامون بگذارید.
اختیار دارید؛خونه ی خودتونه،هرچقدر دوست داشتین حرف بزنید

آخ آخ درست میگی فقط یه کره کم داره. باید امتحان کنم مرغ رو برشته کنم، یبار هم گاو رو برشته میکنم ببینم چطور میشه.
املاح و مواد معدنی و ویتامین ها مهم اند برای بدن، برای نمونه حالت الاستیسیته عضلات، رگ ها ومفاصل با فقدان مقدار مواد معدنی و ویتامین های مورد نیاز برای بدن کمتر میشه و در طولانی مدت بدن دچار آسیب و جراحات جدی و همیشگی میشه. دشمن میشه مسئولین که خودشون گرگ و کفتارن، اینا گرگ رو نخورن!:خند:
خیلی وقته عکس نمیذارم، مردم دلشون میخواد. یه مدل املت بلدم با جزقاله گوجه تخم مرغ درست میشه اگه عکسشو بذارم کشته میده! تو کوه که خیلی میچسبه

Baran جمعه 26 اردیبهشت 1399 ساعت 12:14

بله واقعا.املت های شما کشته میده.چرا؟چون طرز گوجه سرخ کردن تون درستِ.حالا یک وقت،همون جور املتُ درست کنید.فقط به اش تخم مرغ نزنید.بگذارید یه گوشه بمونه.گوساله چرخ شده رو همراه یه مشت (مردونه)جعفرى ساتوری شده،به انضمامه یک عدد پیاز بیبی ،قدری نمک و فلفل سیاه،قشنگ ورز بدین و
توی تابه مسی،...شامی هارو برشته اش کنید.سپس ها یکی یکی،شامی ها رو بچینین روی همون املتی که به اش تخم مرغ نزدین.همراه کته پلو نوش جان بفرمایید.
حالا همین موارد رو،جعفریش رو خط بزنید،سبزی کوهی، مثل پلنگ مشک ،یک قاشق مرباخوری به اش اضافه کنید طعم و عطر متفاوتی درذهن مبارک تان ثبت می کنید.
پلنگ مشک نماد جشن اسفندگانِ.علاوه بر طعم خوشی که به شامی یا همون کتلک ها میده،۴۸ساعت،عطرو بوش از پوست تن بلند میشه...آدمی رو معطراحوال و
بوته پلنگ مشک نگه میدارهسرچ کنید،گلهای خوش رنگ و ریزمیزه ی بامزه اش رو ببینید
ممنون بابت توضیحات ویتامین ها...به قول مادربزرگم دنیا واگردان سر شده.گوسفند گرگ میخوره.گرگه شیر و پلنگ
خوب.پس با این اوصاف لطفا فیلم شب و سکوت کوهستان و
چِک چِک آتیش،توی کوه بگذارید.گوشه کنارا تکه برف ام دیدین،فرشته اومدی از دور,تومال آسمونایی/ زمین جای قشنگی نیس.. /سیاوش قمیشی براش پلی کنیدو
بیخیال فاصله اجتماعی و کوید ۱۹.راحت باشین

این طرز تهیه املت با این مخلفات هم قیمت خاویار در میاد که!:خند: اما به گهگاه درست کردنش تو خونه و امتحان کردنش می ارزه. اگه پلنگ مشک اینجا گیر بیارم. سرچ کردم دیدم جالب بود ندیدم تو تهران.واقعآ همینطوره، جوزف لافانو گفته: هیچ جایی چنان حس خلوتی را که در سکوت و بلندای کوهستان های بزرگ تجربه می کنیم، بدست نمی آوریم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد