دست نوشته ها
دست نوشته ها

دست نوشته ها

زندگی بهتر از مرگِ!

حاج آقا اسپار اونیه که رو گاری نشسته، جیم هم ایستاده


تو فیلمِ مردی از رودخانه برفی، پدر جیمِ جوان بر اثر حادثه ای مرحوم میشه و کنار مادرش دفنش میکنن، پس از مراسم ساده ختم، جیم به دوستِ پدرش اسپار (اسکرین شات بالای متن)، میگه:


جیم: یکی میگفت با مرگ، به هم رسیدن

اسپار: خرافاته

جیم: ولی فکر قشنگیه اسپار

اسپار: واسه دلخوش کردن بازمانده ها و احمقها!

اسپار: زندگی بهتر از مرگِ جیم...

پ.ن:
به نظرم اسپار درست میگه خرافاته، نامردیه دهن عموم و دائیم، هم اینجا سرویس بشه و هم اونجا!

نظرات 7 + ارسال نظر
Baran سه‌شنبه 30 مهر 1398 ساعت 15:08

به قول مش سیاوش :
زندگی ،یعنی چکیدن همچوشمع....


پ،ن؛
منم با جیم موافقم.فکر قشنگیِ
البته حاج آقا اسپار هم حرف درستی زده.ولی وقتی پدرجیم،براثراتفاق مرحوم شد.نمیشه زنده اش کردو
بهش گفت،نمیر،زندگی بهتراز مرگِ...(هیچ کاری از دست بازمانده ها برنمیاد)اینجا حاج اسپار_ داره به جیم امید میبخشه،که جیم از تنهایی افسرده نشه و
بچسبه به زندگیش و
به قول جناب کسرائی:
پیرمرد،ارام و با لبخند
کنده ای در کوره ی افسرده جان انداخت
چشم هایش در سیاهی های کومه جست و جو می کرد؛
زیر لب آهسته با خود گفت و
گو می کرد:
"زندگی را شعله باید بر فروزنده
شعله ها را هیمه سوزنده....."

+ببخشید خیلی حرف زدم

سهراب سپهری هم گفته:
زندگی بال و پری دارد با وسعت مرگ
پرشی دارد اندازه عشق

فکر قشنگیه اما نه برای همه، یک لحظه خودتو بذار جای کسی که همسرش رم کرده باشه و به مادر فولاد ذره طعنه زده باشه، حالا این مفلوک چه گناهی کرده اون دنیا هم زن دنیاییش بیاد حوری که بهش دادند رو با دمپایی توالت کتک بزنه؟ و بعد زن دنیایی بداخلاقش با چوب جارو بره دنبال خودش کنه به جرم خیانت و با حوری خوابیدن؟ خب این انصافه؟

فکر کنم منظور از شعله فروزنده و هیمه سوزنده همون "عشق" باشه

Baran سه‌شنبه 30 مهر 1398 ساعت 20:45

این شعرو خیلی دوست دارم.مرسی بابت یاداوریشوخداند رحمت کنه اموات شما و جناب سهراب رو...

وقتی می فرمایید" نه برای همه "با این اوصاف بایدبهشون
مژده بدین(خصوصا به دایی و
عمو)،این فکر قشنگ،هرگز شامل حال همه (حالشون)نمیشه. بداخلاق ها،اون دنیا هرگز به هم نمی رسن.هرگز.جزاینکه تغییر روش بدن .یک روح در دو جسم بشن.و از دیو دلبر بسازنلذا با تدبیر مفلوک رو متنعم می سازیم و از الان بهشون استرس وارد نکنید لطفا،که هر لحظه ممکنه زن دنیایی با لنگه دمپایی و
چوب جارو سر برسه.

بله،منم فکر میکنم اشاره به کنده و
کوره و
چشم ها:همان "قلبِ".که شعله فروزنده و
هیمه سوزنده اش ،همان "عشق" معنی میده

+مرسی از پاسخ تون
ان شاءالله خدا کمک همه کنه،انتخاب اشتباهی توی زندگی نداشته باشن و
باشیم و
فکرای قشنگ شامل حال همه بشه...

خداوند خدابیامرزها را بیامرزد. گل به قبرشون بباره
چه فایده داره فکرای قشنگ شامل حال همه بشه؟! الان فکر قشنگ شامل حالم شده و جسیکا آلبا تو فکرم ویراژ میده ولی خب چه فایده داره این فکر قشنگی که شامل حالم شده؟ من خودشو میخوام نه فکرشو

Baran چهارشنبه 1 آبان 1398 ساعت 12:18

خدای من:)))
تکرار کردن"چه فایده داره".... یاد آورِحسام (برادر زاده ام)شدبهش میگن درستو بخون،میگه چه فایده داره؟من که می خوام برم روستا،مرغ و
خروس و اردک و
غاز نگهدارم.چه فایده داره؟درس خوندن؟گاوا میفهمن من سواد دارم؟یا اسب ها؟همش میگن،درس بخون،درس بخون .من میخوام برم دهات



حاج آقا اسپار؟ شما که اون ور آبی ،
یه فکری به حال آقای همساده بکنید لطفاوبدین سان حاج آقا اسکرین شات ارسال نمودکه، معاذالله...مش جسی زنِ کبلایی وارن!

خوب ان شاءالله هرکسی دوست داره،علاقه مندِ،فکرای قشنگ شامل حالش بشه.

مای گاد، خب راست میگه دیگه:خند:. الان مهندس الکترونیک نابغه ی مخترع میشناسم که پس از این همه هزینه درس دانشگاه گذاشتن وقت زمان عمر سلامتی، رفته تو کار کاغذ دیواری و آسمان مجازی! زودتر وارد بازار میشد صاحب سرمایه میشد و خونه میخرید و این اجاره های میلیونی نجومی تهران کمرش رو خم نمیکرد.

ایشالا

مژگان دوشنبه 4 آذر 1398 ساعت 09:51

شاید به نامردی نکشه چون این احتمالم وجود داره که نظر اونایی درست باشه که میگن اونور هیچی نیست. البته کار این جماعت از نظر دادن گذشته؛ اینا یقین دارن که اونور واسه سوزوندن ماهاست

نمیدونم اما امیدوارم باشه چون من روی یک میلیارد حوری هایم تو اون دنیا حساب باز کردم. کارای خوب کردم حالا هم حوری هامو میخوام. کارای بدم هم مطمئنم بخشیده میشه

فاطمه سه‌شنبه 5 آذر 1398 ساعت 10:45

شما پسرا :))

همینی که هست!

به مژگان جان سلام برسون

فاطمه سه‌شنبه 5 آذر 1398 ساعت 12:52

فکر میکردم اون دفعه که کامنت خصوصیم بهت رسیده بود اسم خودمو دیدی که! منظورم از نوشتن اون اسم، اسم دختر نبود هرچند :))
اما درکت میکنم. باشه^^

کامنت خصوصی به اسم مژگان بود.

سلامت باشین

فاطمه سه‌شنبه 5 آذر 1398 ساعت 14:56

ایمیلو دارم میگم. اسم خودم روشه. مگه کامنتهای خصوصی رو به ایمیلت نمیفرسته بلاگ اسکای؟! پیغامی که از قسمت تماس با من فرستاده میشه، توی بلاگ اسکای میاد؟

نه به ایمیل نمیاد. تو صندوق پیام های بلاگ اسکای میاد.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد