دست نوشته ها
دست نوشته ها

دست نوشته ها

یانگوم کجایی دقیقآ کجایی؟

  

چه خوب میشد اگه شماره موبایل یانگوم رو داشتم بهش زنگ میزدم میومد برام آشپزی میکرد، درست کردن برنج راحته، اون اسپاگتی رو نمیدونم چیکار کنم سس هم ندارم یانگوم بود با گوجه فرنگیا میتونست سس درست کنه. 


پ.ن:

کی آشپزیش خوبه مختصات جغرافیایی بدم پاشه بیاد؟ بجای حقوق یک وعده غذای گرم با دستپخت خودش بهش میدم



نظرات 15 + ارسال نظر
بهار یکشنبه 6 فروردین 1396 ساعت 15:27 http://likespring.blogsky.com

گوجه ها رو بریز تو آب جوش چند لحظه بمونه بعد درشون بیار و پوستشونو بکن بعد روغن بریز تو مایتابه و گوجه ها رو بریز توش تا بپزن نمک هم بزن له بشن تقریبا تبدیل میشه به رب
ماکارونی هم که راحته آب رو بریز تو قابلمه نمک بزن یه قاشق روغن بزن تا جوش بیاد بعد ماکارونی رو فرت کن توش تا نرم بشه.بعدش باید آبکش کنی که فک کنم آبکش نداشته باشی.اگه داشتی که آبکش کن و بعد ته قابلمت روغن بریز یه نون لواش بزن تنگش واسه ته دیگ و ماکارونی ها رو بریز تو قابلمه از اون سسی که بالا درست کردی با گوجه میتونی بدی روش و بعد از تقریبا نیم ساعت آماده میشه.

عجب یانگومی هستی مرسی اصلآ به فکرم نرسید رب میشه درست کرد رفته بودم تو فکر شکر و سرکه ای که ندارم برای سس .. اتفاقآ توری سیمی دارم بزرگه میشه باهاش ماکارونی آبکش کرد..
با توجه به اینکه قابلمه ۴-۵ لیتر بیشتر جا نداره فکر کنم باید نصف ماکارونی رو بریزم..
نون لواشم دارم برا ته دیگ چه شَوَد.. ممنون

Sara یکشنبه 6 فروردین 1396 ساعت 16:54

پیداش کردی بگو منم ادرسمو بذارم یه سر پیشم بیاد.یه هفتس خودمو با نیمرو و سیب زمینی و ساندویچ پنیر زنده نگه داشتم
حتی چندباری هم ارزو کردم که ایکاش یه موجود فتوسنتز کننده بودم
سال نو هم مبارک:)

پیداش کردم! ((: دهنمو آب انداختی حاضرم همه ی خوراکیامو با نیمرو سیب زمینی ساندویچ پنیرت عوض کنم وای اگه بدونی سیب زمینی سرخ کرده یا چیپس اگه الان بود چقدر بهم میچسبید..
از فتوسنتز بهترشم هست میگن میشه رفت جراحی کرد ته روده رو وصل کرد به اول نای یسرش کرد! بلانسبت
سال نو شما هم مبارک باشه به تک تک آرزوهای خوبت برسی

باران یکشنبه 6 فروردین 1396 ساعت 20:40

اولا سلام
دوما سال نو مبارک:)
سوما یانگوم آخه تو ایران چکار میکنه ؟:))
چهارما اصلا وبلاگ خون نیست :دی
پنجما حقوقت بنظرت زیاد نیست ؟
بنظرم زحمت میشه براتون با این حقوقی که اعلام کردین :)))
پنجما اسم گوجه آوردی کردی کبابم
شاید باور نکنین همین نیمساعت پیش از کوه برگشتیم که زنداداشم هوس تمآوتووو (یه غذای محلی است که با گوجه درست میشه) کرده و اصلا هم حسش نیست غذا درست کنم
هر چی هم چند غذای دیگه هم پیشنهاد کردم پاشو کرده تو یه کفش که تا ساعت ده شب این غذا باید پخته بشه :| (کلی غذا تو یخچال داریم ولی اون هوس اذیت کردن منو بیشتر از خوردن تماتووو داره )
خودشم چون عروسه و سال اولشه و تازه از کوه برگشته و خسته اس درستش نمیکنه و من با این حجم از خستگی باید بپزم براش :|:)
ولی فوق العاده غذای خوشمزه ای است اگر میخواین طرز تهیه شو بگم کاغذ و قلم آماده کن تا تو کامنت بعدی بهتون بگم بنویس :)))

ششما :
این همه کنسرو برای چند نفره انصافا؟^__^
هفتما : اون قوطی آبی ها چیه جدی ؟ سمت چپ تصویر میشه بیزحمت بگین ؟^__^
ممنونم

سلام عرض میشه سال نوئ شمام مبارکا باشه
نمیدونی بدون تو دل هر مرد ایرانی یه یانگوم هست!
خب گرونیه چیکار کنم از این بیشتر نمیشه!..
ممکنه ویار داشته باشه و اگه ویار نداره میخواد اذیت کنه براش سیب زمینی سرخ کن بذار جلوش بگو این اسمش پوتاوتو محلیه خوش مزه تر از توماوتوِ بخور ساکت شو فقط..
خب دستور پختشو میخوام ولی فکر نکنم الان اینجا تو ارتفاع ۲۲۰۰ متری مواد لازمش رو داشته باشم هرچی بود تو همون عکس بود باضافه ارده شیره که برای صبحانمه..

کنسروا همش برای خودمه مثل پارسال عیدو اومدم کوه چادر زدم راستی چه خوب که کوه میرید.. یکی دو ماه دیگه بیشتر برید هم هوا بهتره انقدر سرد نیست و هم کلی سبزی کوهی گیاه کوهی سبز میشه گل میکنه میشه چید..

اون قوطی آبیا کپسول گاز ۱۹۰ گرمیه هیزم زیاد دارم ولی انقدر بارون به خوردشون رفته که دیگه زغال کردنشون آسون نیست..
خواهش میکنم :))

Sara یکشنبه 6 فروردین 1396 ساعت 21:43

بش بگو بینم از سیب زمینی و تخم مرغ میتونه جوجه کباب و باقالی پلو درست کنه؟
سیب زمینی سرخ کرده خوشمزه هس ولی بشرطی که پنج روز پشت سرهم جزو وعده غذاییت نباشه
شما جراحیو انجام بده راضی بودی منم انجام میدم:)

کار نشد نداره! میشه خلاقیت به خرج داد مثلآ یبار سیب زمینی تخم مرغ رو با سس قرمز خورد دفه بعد با سس فرانسوی یبارم با پودر آویشن.. تنوع که تو مزه باشه تکراری نمیشه.. فتوسنتزو ترجیح میدم!

Sara یکشنبه 6 فروردین 1396 ساعت 22:02

اون تماتوو رو من خوردم چند بار. فقط محض نمردن از گشنگی بود
امتحانشم نکن نیما

اصلآ نمیدونم چیه اگه یه چیزی تو مایه های استانبولی بدون رب با خود گوجه فرنگی باشه خوبه خوشمزس

Sara یکشنبه 6 فروردین 1396 ساعت 22:30

استانبولی به تماتوو دهن کجی میکنه در این حد داغونه ولی اگه دوس داری امتحانش مجانیه
خودم میام برات درست میکنم:دی

تا نخورم معلوم نمیشه
مگه بلدی درست کنی؟ اینجاس که باید گفت از هر انگشتت یه هنر میباره

بهار یکشنبه 6 فروردین 1396 ساعت 23:12 http://likespring.blogsky.com

خب حالا...نتیجه رو بذار ببینیم چیکار کردی...اصلا سالمی؟طوریت که نشده؟

هنوز درستش نکردم انقدر این شبا تو کوه هوا سرد شده که به چیزای فلزی مثل قابلمه نمیشه دست زد

Sara یکشنبه 6 فروردین 1396 ساعت 23:43

اونکه کاری نداره پیاز رو تفت میدی و گوجه نگینی شده رو ادویه میزنی و با نصف استکان قاطیش میکنی هق
نیما واقعا دوس داشتم یکی ازین روزا و شبای سرد میتونستم باهات بیام کوه...خیلی دلم برای کوه تنگ شده:(

وای از اون مدل غذاهاس که دوس دارم. چندبار شبیه همینی که میگی رو درست کردم فقط نمک زدم بدون ادویه با کره محلی خوردم خیلی خوشمزه شد.
اگه بدونی چقدر سرده الان تو کیسه خوابم اولین باره از کیسه خواب تو این ارتفاع استفاده میکنم. تابستون بهتره ها. اگه اونجا بهم دور نبود میشد برنامه کوه بچینیم بریم.

Sara دوشنبه 7 فروردین 1396 ساعت 00:28

رژیم غذاییت داغونه نیما
الان کوهی؟!! از هوای سرد خوشم میاد. کاش میتونستی مثلا یکم ازون سرما و بوی طبیعت رو از طریق مسیج برام بفرستی. چی میشد خب:(

رژیم غذایی به این خوبی..
کوهم چادر زدم..
از هوای سرد خوشت میاد که میری زیر چندتا پتو؟

بیا اینم سرما و بوی طبیعت با صدای آبشار فصلی ۱۰ متر پایین تر از خودم و آهنگی که از اسپیکرم داره پخش میشه. کلیپ منظره ی روبرومه آپلود کردم نماشا:

http://namasha.com/v/A4bDaa8L

Sara دوشنبه 7 فروردین 1396 ساعت 12:24

پتو برای من بعنوان صداگیر عمل میکنه وقتیکه نمیخوای کسی صدا فین فین و گریه تو بشنوه میری زیر چنتا پتو در رو هم قفل میکنی
چه خوب بود این ممنونمممم
عاشق این شبا و سو سوی چراغ هام
اهنگه چه خوب بود .اسمشو میفرستی برام؟
تارزان تو همیشه تنهایی مسری کوه؟

پتو رو ازت بگیرن انگار اکسیژن رو ازت گرفتن اگه درست یادم باشه برای یکی از پتوهات اسم گذاشته بودی
خواهش میکنم♡

آره واقعآ مخصوصآ شب ها یا توی طبیعت گوش کنی این آهنگ رو SCHILLER - I Feel You
تارزان عمّته! (: نه ۵۰ درصدش رو تنهایی میرم

Sara دوشنبه 7 فروردین 1396 ساعت 22:16

اوهوم لحاف قرمزم اسم داره:)
ممنونم. امشب زیر پتوم گوش میکنمش

براش شناسنامه بگیر گناه داره خب
خواهش میشود..

... سه‌شنبه 8 فروردین 1396 ساعت 13:17

حالا راستگو بگو بخاطر ترس از مهمونای عید رفتی تو ارتفاع 2200 متری؟!

بله ترس از مهمونای ترسناکِ مشهدیِ غارتگرِ آجیل!

باران چهارشنبه 9 فروردین 1396 ساعت 17:51

گوجه داری ؟^__^
پیاز چه طور ؟
پونه چطور ؟^__^
اینا رو داشته باشی دستور پخت اون غذای که گفتم بهتون میدم :)
بابت تاخیر ببخشید مهمونام اومدند دیگه نشد بیام :)

گوجه پیاز دارم پونه یا نعناع ندارم دره های اینجا معدن پونس ولی یکی دوماه مونده در بیان.. خونه پونه دارم حالا پونه کوهی منظورته یا نعنا؟ بعضی جاها به نعناع میگن پونه..
خواهش میکنم.. یه عیدِهو یه مهموناش :))

باران چهارشنبه 9 فروردین 1396 ساعت 17:58

Sara@
سلام
تو بچه نسل جدیدی برای همینه تمه آتو تماته رو دوس نداری ولی قطع به یقین ایشون این غذا رو بخورند میپسندن البته فقط تمآته با نون سنگگ میچسبه :)
بچه های نسل جدید فقط فست فود دوس دارند بخورن :))
ار درو دیم بیش درو ؟:)))


+
تنها ادویه مفید داخلش پونه است و یه کوچولو زردچوبه :)

حیف شد پس بدون پونه نمیشه اگرچه نون سنگک هم ندارم :$

باران پنج‌شنبه 10 فروردین 1396 ساعت 01:37

پونه عطر و بوی خاصی به این غذا میده و اصلا آدم رو مست میکنه...
پونه کوهی و غیر کوهی نداره ...
پونه کوهیش که الک شده باشه عالیه نباشه هم پونه پودری داخل مغازه ها هم خوبن :)
این غذا مثل دیزیه بدون نون سنگگ زیادی نمیچسبه البته میشه با کته خورده بشه ولی با سنگگ بیشتر خوشمزه تره :)


+
ممنونم.
مهمونای من بزنیم به تخته امسال به عدد ۱۷ نفر رسیدن :)
برای همین خیلی دیر شد ...

از کوه برگشتم الان کابینتو نگاه کردم دیدم چه پونه ای دارم پارسال از ارتفاع بالای ۳۰۰۰ متری کوه چیدم از پونه جویباری بهتره فقط نمیدونم چرا دستور پختشو بهم نمیدی نکنه سرّیه؟ :))
خوش بحال مهموناتون چه غذاهای خوشمزه ای براشون بپزی تو این عیدی:))
چقدر مهمون خوش بحالت راستی چون تعدادشون زیاده آجیل ممکنِ کم بیاد میتونی به پسته بادومای آجیل پودر فلفل تند بزنی که نخورن کم نیاد

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد