دست نوشته ها
دست نوشته ها

دست نوشته ها

عاقبت تلخ مصرف گرایی

از هزینه های کوچک و غیر ضروری دوری کن. زیرا یک سوراخ کوچک موجب غرق شدن یک کشتی بزرگ می شود.

نظرات 7 + ارسال نظر
Sara دوشنبه 27 اردیبهشت 1395 ساعت 09:18 http://www.motevalede-december.blogsky.com

درمورد من سوراخای کوچک واجب و هزینه های بزرگ بیشتر صدق میکنه:)

اون لاکِ قرمز چیه رو ناخن شصت پات تو اون عکسِ وبلاگت؟ چرا انقد لاک میخری اسراف کار؟

Sara دوشنبه 27 اردیبهشت 1395 ساعت 10:09 http://www.motevalede-december.blogsky.com

من بابت خرید اون لاک و پولی که خرجش شد رفتم تو خودم احتمالا پاییز سال بعد برگردم:)

از این ببعد از آب لبو به جای لاک استفاده کن:)

Sara دوشنبه 27 اردیبهشت 1395 ساعت 10:51 http://Www.motevalede-december.blogsky.com

از ماژیک های خواهرزادم استفاده میکنم تنوع رنگ هم دارن:)

یه دبه بیست لیتری رنگ روغن قرمزم میتونی بگیری هم به صرفس هم راحت میشه کارِت. نوک انگشتاتو میکنی داخلش تو دو ثانیه لاک میزنی با تینر هم میتونی پاکش کنی

Sara دوشنبه 27 اردیبهشت 1395 ساعت 11:05 http://Www.motevalede-december.blogsky.com

اره یکمشم بسابم به صورتم قششنگ میشم یه خون اشام:)

نه اینکه الان خون آشام نیستی!

Sara دوشنبه 27 اردیبهشت 1395 ساعت 11:17 http://Www.motevalede-december.blogsky.com

کل قیافه خون اشامی من یه طرف،اون پاهای گرگینه طور تو یه طرف

باز سریال خاطرات یک خون آشام رو دیدی:)-

rava دوشنبه 27 اردیبهشت 1395 ساعت 18:52 http://rava-ham.blogsky.com

اخ کمرررررم:))

چ جمله سنگینی بودا

این کمرِ یا فنرِ!:)))

و بسیار حکیمانه

شیما سه‌شنبه 4 خرداد 1395 ساعت 10:24 http://man-bi-to.blogsky.com

خیلی وقتا همین هزینه های کوچیک و غیر ضروری حال آدمو کلی خوب می کنه اما با غرق شدن موافقم

داشتن حس خوب پس از خرید، یک توهم نیست، در واقع خرید کردن می‌تواند برای اعتماد به نفس انسان مفید باشد.

یافته‌های پژوهشی اخیر هم مهر تاییدی بر نظریه احساس خوب انسان پس از خرید کردن است.

کلودیا تاونسند دانشمند رشته بازاریابی دانشگاه میامی و سانجای سود از دانشگاه کالیفرنیا احساس مشتریان را پس از خریدن یکی از دو نوع لامپ موجود در این مطالعه مورد ارزیابی قرار دادند.

آن‌ها دریافتند افرادی که لامپ زیباتر را خریداری کردند در مقایسه با کسانی که لامپی با عملکرد بهتر را برگزیدند، از حس اعتماد به نفس بیشتری پس از خریدشان برخوردار بودند.

همچنین مصرف‌کنندگانی که لامپ زیباتر را خریداری کردند در مقابل دیدگاه‌های دیگران از جمله کسانی که معتقد بودند این افراد در خرید خود مرتکب اشتباه شده‌اند، بازتر برخورد کردند.این امر به ویژه به دلیل افزایش حس اعتماد به نفسی بود که از خریدشان ناشی می‌شد.

تاونسند در این رابطه اظهار می‌دارد که اقتصاددانان رفتاری و روانشناسان همواره بر این باور بوده‌اند که افراد تمایل دارند به سرمایه‌گذاری در یک مولفه خاص ادامه دهند حتی پس از آن‌که سرمایه‌گذاری اولیه حس مطلوب را در آن‌ها برنینگیزد.

پژوهش وی و همکارش بر این مبناست که خرید به افراد احساس بهتری در مورد خودشان می‌‌بخشد و این که "اثر مثبت" آن‌ها را از لحاظ روانی رها می‌سازد تا به اشتباهات خود اعتراف کنند.

نتیجه حاصل از این پژوهش آن است که آن‌ها دیگر نیازی به توجیه سرمایه‌گذاری بد اولیه‌شان با بودجه‌گذاری اضافی و در نتیجه اتخاذ تصمیمات بهتر ندارند.

نتیجه این پژوهش در مجله Consumer Research انتشار یافت.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد