دست نوشته ها
دست نوشته ها

دست نوشته ها

طب پیشگیری بهتر از طب درمان است!

پزشکان به این موضوع اعتقاد دارند که طب پیشگیری بهتر از طب درمان است! مسلما افزایش قیمت محصولات لبنی شاید دولت را در کوتاه مدت از اختصاص سوبسید به تولید کنندگان محصولات لبنی خلاص کند اما در آینده ای نه چندان دور هزینه های ناشی از کمبود کلسیم و بیماریهای استخوان همچون پوکی استخوان و مسائل رشدی هزینه های بسیاری را بردولت و مردم تحمیل می کند از این رو اگر دولت سوبسیدی را به مواد لبنی اختصاص دهد برنده است و در آینده بسیاری از هزینه های درمان را پرداخت نخواهد کرد .متاسفانه سیاست های دولت در کوتاه مدت و در راستای حمایت از تولید کننده است که با گرانی محصولات لبنی خود را نشان می دهد در حالی که عدم خرید محصولات لبنی و حذف آنها از سبد خرید خانواده به اختلالات رشد و مشکلات جسمی جامعه منجر خواهد شد. بنابراین به صراحت باید با سیاست های گرانی لبنیات دردوره رکود و ناتوانی اقتصادی بسیاری از خانواده ها مخالفت کرد زیرا در حال حاضر مردم با مشکلات تغذیه ای بسیاری مواجه هستند به خصوص درباره تامین مواد لبنی با مشکلاتی رو به رو هستند که از آن میان می توان به کوتاهی قد کودکان و نوجوانان ،نرمی استخوان ،مشکلات استخوان و جامعه ای بیمار اشاره کرد که بزرگسالانی با پوکی استخوان خواهیم داشت .زنان نیز در سن یائسگی با مشکلات شکستگی لگن و مهره ها مواجه می شوند که در دراز مدت مشکلات بسیاری را بر جامعه تحمیل خواهد کرد.


پ.ن:

این فاجعه نیست؟ اینکه هرچندمدت یبار ببینی برخی دانشجویان و آینده سازان کشور صبحانه نمیخورند و ناهارو شامشون بیسکوئیت است؟ متاسفانه ماجرا به همین جا ختم نمیشه، شکر و چسبندگی زیاد بیسکوئیت باعث پوسیدگی دندان هایشان میشود و در این بین تنها کسانی که سود زیادی خواهند برد پزشکان و دندان پزشکان هستند! دولت هم در دراز مدت و آینده ای نزدیک بطور صعودی از لحاظ مالی زیان خواهد کرد و در انتها باز این مردم هستند که هم از لحاظ جانی و هم مالی متضرر شده اند!



نظرات 1 + ارسال نظر
Baran شنبه 13 بهمن 1397 ساعت 18:27 http://haftaflakblue.blogsky.com/

سلام بر شما آقای همسایه گرامی
بله ... باورکنین از فاجعه ناکازکی هم بدترِ
ولی آقاجون گفته بیایین شریکی دندونایِ منو...

دیگه اینکه؛
خیلی خوشحال مون کردین،ممنون از حضورتون

سلام و سلامت باشی
آره واقعآ تو فاجعه ناکازاکی یه عده درجا راحت شدن یه عده هم خودشون و نسلهای بعدشون آلوده به رادیواکتیو و بیماری سخت و زجرکش. اما اینجا خبری از درجا راحت شدن و مرحوم شدن نیست سالهای سال محکومند به زجرکش شدن.
دندون که نگو، پولداراشم دیدم میترسن برن دندون پزشکی واقعآ جا داره دولت مانند کشورایی مثل سوئد به قضیه ورود کنه و حداقل نرخهاشو بشکونه.
شمام مرحمت فرمودید قدمتون روی وبلاگم.شادوسلامت باشید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد