دست نوشته ها
دست نوشته ها

دست نوشته ها

روزها شجاع تر هستید یا شب ها؟


به نظرم روز ها شجاع تر باشم، گاهی در اعماق دره های توچال بر روی صخره ای با نمای کوه ها و دورنمای تهران میشینم رو یه تخته سنگ و با خودم میگم ای کاش یه گرگ میومد این سمتا یه کم کتکش میزدم. ولی امان از شب های کوهستان، وقتی شب میشه رو همون تخته سنگ میشینم میگم خدایا غلط کردم گرگِ نیاد..


نظرات 16 + ارسال نظر
Baran چهارشنبه 19 اردیبهشت 1397 ساعت 18:43 http://haftaflakblue.blogsky.com/

سلام برشما آقای همسایه عزیز و گرامی.
به به ،..چه تصویری

(زندگی را شعله باید بر فروزنده
شعله ها هیمه سوزنده
)
والا شب و روز نداره،ما خیلی ترسوییم
ولی مطمئنم شجاعت شما شب و روز نداره،شجاعِ شجاعید

حالا جدا؟گرگ داره؟

سلام به باران خانومِ بزرگوار

رقص شعله اش در هر کران پیداست
ورنه، خاموش است و خاموشی گناه ماست

فکر نکنما بهت میخوره شجاع باشی
شجاعی که شجاع میبینی

متاسفانه چوپان ها که از اردیبهشت پیداشون میشه گرگ ها هم چندکیلومتر پشت سرشون راه می افتن میان.

Baran پنج‌شنبه 20 اردیبهشت 1397 ساعت 09:27 http://haftaflakblue.blogsky.com/

آفتاب و بادو وارش...بر سرت افشان

نه والا،من بخاطر ترسو بودنم تا به اکنون نتونستم برم دیلمان،یعنی تا اون آبشار رفتم،حالم بد شد.جواهر ده مازندرانم تا نیمه های راه رفتم ترسیدم.همین ماسوله هم تابه حال نرفتم.ولی خیلی خوشحالم،شما هم جزء شجاع ها هستین و تشریف میبرین و ...منم با خیال راحت توی منزل نگاه میکنم البته دعای ما بدرقه راه شما شجاعان هست.
اینجا شغال میاد ،که مرغ وخروس بخوره، البته بچه هایی که رو پا میزارن و نمی خوابن ،میگن؛شال ؟برو پرستو رو بخور،لیلا میخواد بخوابه.شال=شغال.

ایشالا که هیچ گرگ پلاسوخته ای سمت چادرشماو دوستان تان نمی یاد و روزیش همون گوسپندان گله باشه.

وارش اینجا معنیِ خاک میده؟!
حیف باشه چه جاهای قشنگی رو نرفتی. خب گروهی برید. ولی الان که فکر میکنم با توجه به عکس ها و اون مناظر زیبای دوروبرتون ضرر نکردی واقعآ تو یه گوشه از اون مناظر بکر دارین زندگی میکنین حالا اون گوشه ی دیگش چه فرقی داره با این گوشه اش؟ مرغ خونه همسایه همیشه غازه!
نباید بچه ای که نمیخوابه رو با شغال بترسونن کار خوبی نیس باید با کف دمپایی چنان بخوابونن تو دهنش که درجا بی هوش بشه تا صبح بخوابه!
ممنون ولی گرگ بیاد عیبی نداره. خرس اینا اگه جایی بودم که خرس داشت نیاد.خرس بد هیولاییه واسه خودش.

ایشالا سمت شما هم بلبل چلچله اینا بیاد چه چه بزنه بخونه

Baran چهارشنبه 26 اردیبهشت 1397 ساعت 23:34 http://haftaflakblue.blogsky.com/

گل گلاب و عرق بیدمشک برسرتان.نخیر.وارش بارون ریزه اس،باران ومه،ابرهای پوشنی.شما که بهترمی شناسید ابرا رو

غاز خونه ی همسایه همیشه شلختِ اینجا به غاز میگن،شلخت

بله، شما درست می فرمایید،باید بخابونن تودهنش
ممنون تون،من آلرژی دارم،لطفا دعا کنید هیچی نیاد،همین صدای پرنده ها و موسیقی خونه همساده بیاد کافیه::

و شما هم تاجی از گل های رز تو سرتون بشه ایشالا
چه باحال غاز شلخته نشنیده بودم غاز های ما مرتب منظمن.
با آرزوی سلامتی و سکوت برای شما ایشالا همسایه ه با آلرژیه برن زودتر..

Baran دوشنبه 14 خرداد 1397 ساعت 01:49 http://haftaflakblue.blogsky.com/

ممنون تون،
مرتب و منظم؛ چه غاز های شَلختی
شلخت یعنی چه؟
یعنی غازهای پازرد
یعنی فسنجان و
کباب بریان
آری تا شلخت هست
فسنجان باید خورد
(شعرنیمایی)
آقای همسایه؟شب تون بخیرونیک باشه؛مراقب خودتون و پرنده ها باشید....

فسنجون با گوشت غاز خوشمزه باید باشه به به.
فعلآ که
تا افطار نشود
کوفت باید خورد
پشت کوفت غذاییست
فسنجونی باید پخت
باید انداخت به شکم
شکم وامونده سیر خواهد شد
صبح شما هم بخیر باشه ممنون و شمام همینطور مراقب شلخته های پازرد باشید

Baran دوشنبه 14 خرداد 1397 ساعت 11:31 http://haftaflakblue.blogsky.com/

بله،بینهایت خوش طعم میشه.چون غازها بوی خوشی نثبت به اردک ها و مرغ وخروس ها دارن..

فعلا که فصلش نیست.
فصل غاز خوری
اواسط مهر تا اواسط اسفند ماه بایداست
آری آری
کوفت باید خورد
پشت کوفت غذایی ست
فسنجان کوفتی
باید او را پخت
اندکی گوشت با چربی
یک دانه پیاز و
چندشاخه جعفری
اندکی ؛فلفلی و نمکی و زردچوبی
چرخ باید کرد
مشت مالش باید داد
وبه اندازه ی یک گردو
قل قلی اش بایدنمود
ودرین هنگام ،
میکند عطر پیازو جعفری
شامه ها راوهود هارا
بیمکس معلق
سکر باید شد
به فسنجانی که قُل میزند
کوفته قل قلی پرتاب کرد
اندکی شعله ملایم که شد
دم افطار و صدای ربنا
و فسنجان کوفتی
نوش برجان شما خواهد شد

جدا کوفته فسنجون همین جوری درست میکنن
ممنون تون آقای همسایه
نرسیده به ظهر شما هم بخیرو خوشی

فسنجون اگه آشپزش آشپز باشه کیفیت و کمیت گردو رب انار شکر رو خوب رعایت کنه خوب فسنجونی میشه. میشه خوشمزه ترین غذای موجود. حالا اگه گوشت غازی که گفتی داخلش بریزن چی میشه دیگه. آخ آخ.
آره دستور پختش همینه ولی تو کوفته اینجا هود اینا نداره.
شمام همیشه به خوشی و سلامتی

Baran دوشنبه 14 خرداد 1397 ساعت 13:14 http://haftaflakblue.blogsky.com/

اینجا شکر نمی ریزن،برگه زردالو میریزن،واسه میزانی ترشی شیرینی.هود رو روشن میکنن،که خونه و آشپز بو غذا مونده نگیره.البته عطر جعفری خودش یاد آور طبیعت و سرسبزی هست.
واینکه؛ ماهمیشه گردو رو همون روز میشکنیم،همون روز آسیاب میکنیم،همون لحظه،به فسنجون مبدل میشه.
البته،اشپزی شما هم عالیِ.خصوصا ته دیگ ماکارونی
مچکرم،سبز و خرم بمانی آقای همسایه

با برگه زردآلو سالمتره ولی آیا خوشمزه هم میشه در مقایسه با فسنجون با شکر؟ جعفری که خیلی خاصِ تو کوه دارم.
درستش همینه نوع گردو هم مهمه بعضی گردوها روغنی ترن و مزه بهتری ام دارن.
ته دیگِ شانسی بود.
سلامت باشید ایشالا

Baran دوشنبه 14 خرداد 1397 ساعت 13:48 http://haftaflakblue.blogsky.com/

از نظر من و ذاعقه من؛بله.خیلی عالی.ومن دوست دارم.
زن عمو کوچیکه مامان،بزرگ شده تهرانِ ،اصالتا ساوه ای.ایشون تشریف بیارن شکر میریزن و ..من تست کردم؛دوست نداشتم.
شایدم شما با برگه دوست نداشته باشین
گردو از طالقون گرفتیم،واقعا خوش طعم و کوهستانی و دوست داشتنی هست...
ازخلخال هم گرفتیم،خوب بود...
ولی من از طعم ومزه ی گردوی طالقون بیشترخوشم میاد
رب انار رو هم که خودم پختم،خالص و میزان
البته ما روی فسنجون یه نمه گلپرمی پاچیم ،خیلی شاهکار میشه
ته دیگِ جدا عالی بود.
سلامت بمانی ایشلا

خب سلیقه ایه و اینکه از اول چه مدل فسنجونی رو آدم بخوره به همون عادت میکنه. طالقون خاک خیلی خوبی داده آب و هواشم خوبه بی تاثیر نیست رو گردوهاش.
اون رب اناره ها. رب انار خوب تهران کمیابِ باید بگردیم تا پیدا کنیم.
رو فسنجون گلپر میریزی؟ خدایا توبه
آره ته دیگِ خوشمزه هم شده بود

Baran دوشنبه 14 خرداد 1397 ساعت 14:25 http://haftaflakblue.blogsky.com/

اینجا هم نایابِ.منتهی همون اقای سبزی فروش،اصلش رو میفروشه.یعنی گفت،من رب انار اصل آوردم،شما لازم ندارین؟گفتم ،نه من خودم پختم.ولی رب اناری که ایشون داشتن هم اصل بود.یعنی قاطی نداشت.
طالقون نرفتم،مامانم اینارفتن.یعنی من از جاده ی پر پیچش حالم بد میشه نرفتم
شما چرا میخندی؟میترسم خوب
واینکه،سپیدارهای لامذهب طالقونو دوست دارم

بله،هرکی دلش خواست،روی بشقابش گلپر می پاچه...که طعمش از نطر من بینهایت ..اونم گلپرهای کوهی،که خودم آسیاب کردم
بله،مشخص بود ،خوشمزه هست.البته املتِ گوجه گیلاسی تبخ تونم خوش منظر بود

چه سبزی فروش کاملی، هایپرمارکتیه واسه خودش. خب آخه ترس نداره که بی دلیلِ ترست گلپر رو فقط رو عدسی داخل ترشی میریزم ولاغیر. املت ها همه مدلش جزو خوشمزه ترین غذاهای کوهستانن.

Baran دوشنبه 14 خرداد 1397 ساعت 16:29 http://haftaflakblue.blogsky.com/

سبزی های خشک شده و انواع ترشی جات ،ازنوع خالص رو توی مغازه اش داره.ازهمه مهم تر ،میون اون دسه های نعناع و جعفری و مرزه وتلخون،کتابای قطورحقوقی چشم نواز تره
ما توی عدسی سماق می ریزیم،توی ترشی گلپر ،روی باقلی و پرتقال و فسنجان و انارو آب انار؛گلپر.

منم دنبال دلیلش میگردم.وهنوز دلیلی نیافتم.جدا بی دلیلِ.مثال ترس بی دلیل شما ازمن و داس تیغه فنر..فرار بزرگ ،به سمت بالاپشت بوم.جدا بی دلیل بود ترس تون

خوش بحالتون سبزی فروش محل ما تو مغازش wc نداره ولی کرکره مغازه رو میده پایین و نمیدونم کجای مغازش دسشویی میکنه! یه بار هم اومدن سر مسائل بهداشتی مغازشو پلمپ کردن. هرکی میشناسش ازش خرید نمیکنه. خلاصه قدر سبزی فروش فرهیختتونو بدونین.
به نظرم سماق عدسی رو بدمزه کنه با گلپر امتحان کن. الان یادم افتاد رو باقالی انار دون شده هم گلپر میریزیم.
حالا هرکی بخونه فکر میکنه شارژ ساختمون رو ندادم بعد مدیر ساختمون که شما باشی با داس افتادی دنبالم تا پشت بوم.

Baran دوشنبه 14 خرداد 1397 ساعت 17:33 http://haftaflakblue.blogsky.com/

چقدرخوب میشد،همون لحظه که کرکره رو پایین داده،با ژ3 بیفتى به جون کرکره و یه محله رو نجات بدی...
یادم مونده ،فرموده بودین،نوشته،سبزه.وبعد رفته بودم سبزی بخرم،یادم اومد،چقدر تودلم خدا خدا کردم،امام صادق صدا کردم،استعفارکردم.خدایا من خنده ام نگیره.باورکنین،دوست داشتم بزنم زیر گریه حتی
هی با لحن تون ،توی سرم ،سبزه،سبزه..
خلاصه بخیرگذشت و الان دوسه باری میشه،یکی دیگه رو فرستادم،بخدا

ازدست شما...مدیر ساختمون

ژ۳ که نه ولی نزدیکای ۴شنبه سوری بچه ها میدیدن کرکره پایینه ترقه از زیرش مینداختن داخل زردبند! میشد.
شاید سبزی به زبونش که ترکی بوده میشده سبزه و زیادم اشتباه نکرده بوده

Baran دوشنبه 14 خرداد 1397 ساعت 18:03 http://haftaflakblue.blogsky.com/

طیب الله انفسکم به بچه و ترقه ها
لاالا الله...
فکرکنید؟با لحن تهرانی تون؟هی میگین ،سبزه .بعد نیشخندمیزنین.من چشام اشک میاد ازخنده
خدایا ماروببخش و بیامرز

خب به لحن شما میگم. سبزینه

Baran دوشنبه 14 خرداد 1397 ساعت 22:32 http://haftaflakblue.blogsky.com/

سبزینه؟
همسایه تون اینو میگه؟
ما میگیم سبزی .گیلکی رشتی ،سبزی.
ما گیلک هستیم.نه گالش،نه تالش.
گیلک هستیم

نه همینطوری حدس زده بودم ولی سبزینه ام جالبه ها

Baran دوشنبه 14 خرداد 1397 ساعت 23:42 http://haftaflakblue.blogsky.com/

اقای همسایه؟من فقط مغازه ی سبزی فروشی می رفتم.یعنی خرید نمی رم.
الان به لطف شما اونجا رو هم نمی رم.مرسی بابتش
چون واقعاخنده ام میگیره.
وخیلی واقعا زشته.

بله؟ بهترین کار اینه که خودت سبزه بکاری کاملآ ارگانیک خیلی ساده و راحته کاشت سبزه جات. بذرشو حتی میتونی از دیجی کالا بخری گوجه فرنگی هم راحته و خوب رشد میکنه میتونی بکاری کنارای سبزینه ها

Baran سه‌شنبه 15 خرداد 1397 ساعت 08:39 http://haftaflakblue.blogsky.com/

والا توی ولایت باغ ارگانیک داریم.
بادمجون.فلفل.نخودفرنگی،باقلا،سیر،پیاز،هویج،خربزه،هندونه،جعفری و تربچه و...
والبته ؛سبزی های ایشون محلی هستن.یعنی از خانم هایی که خودشون ارگانیک کشت سبزی جات دارن و مقداری رو میفروشن میخرن و ...
همه سبزی ها ،دسه بندی های کوچولو کوچولو هست...تروتمیز ارگانیک.
سبزی جات خشک هم ،میفروشن...

سبزه جات

اینطوری درسته. جمعیت اونجا کمه این سبزیجات ارگانیک گیرتون میاد. تهران سبزی نیست که به کاغذ سبز بیشتر شباهت دارن سبزیهاش. سبزیجات خشک هم کمیابِ شاید عطاری ها داشته باشن.
قدر سبزیای ارگانیکتونو بدونید.

Baran سه‌شنبه 15 خرداد 1397 ساعت 16:14 http://haftaflakblue.blogsky.com/

بله.درست می فرمایید و ماهم شاکریم.خدایاشکرت

شکر نعمت نعمتت افزون کند پس منم شکر

Baran جمعه 22 تیر 1397 ساعت 18:40 http://haftaflakblue.blogsky.com/

سلام و عرض ارادت؛خدمت شما آقای همسایه عزیزوگرامی
امیداست؛هرکجا هستید،
احوال تان نکوُ
آسمان تان آبی آرام و خوش خرم،...

صدتا سلام و عرض ادب خدمت شما خانم همسایه باحال و محترم
سلامت و سلامت و شاد و شاد باشید دست جمعی همتون. آسمونتون پر از ماهی و دریاتون پر از ابر های بهاری

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد