دست نوشته ها
دست نوشته ها

دست نوشته ها

برخ اسود

می گویند در زمان حضرت موسی بر بنی اسرائیل هفت سال قحطی آمد. حضرت موسی (ع) با هفتاد هزار نفر از مردم بنی اسرائیل به بیابان رفتند و دعای نزول باران خواندند. خداوند متعال ندا فرستاد که ای موسی چگونه دعای مردمی را که ظلمت گناهان آنها را فرا گرفته و باطنهای ایشان خبیث شده اجابت کنم. موسی مراجعه کن به یکی از بنده های من به نام برخ اسود به او بگو دعا کند تا من اجابت کنم.

موسی سراغ برخ را گرفت مردم نشانی مردی پشمینه پوش و سیاه چهره را به موسی دادند و موسی (ع) او را پیدا کرد و از او خواست تا دعا کند. برخ  این گونه دست به دعا و مناجات با خدا برداشت:

ای خدا مقتضای کردار  تو نیست و مقتضای حلم و حکمت تو نه.

نمی دانم چه شده آیا ابر ها از فرمان تو سر باز زده اند  یا بادها از اطاعت تو بیرون رفته اند یا باران های تو تمام شده؟

یا غضب تو گنهکاران را فرو گرفته. آیا تو آمرزنده نیستی؟

پیش از خلق خطاکاران رحمت خو را خلق کردی و به عفو امر فرمودی.

آیا شتاب در عذاب می کنی و می ترسی بعد ها قدرت عذاب نداشته باشی؟

هنوز دعای او تمام نشده بود که باران همه جا را فرا گرفت. برخ رو به موسی (ع) کرد و گفت دیدی چگونه با خدا مباحثه کردم. موسی (ع) بر  نوع کلام دور از ادب مناجات بنده با خدا عصبانی شد و قصد او را کرد. ندا آمد ای موسی برخ را رها کن او روزی چندین بار ما را می خنداند... :)


منبع: کتاب معراج السعاده

نظرات 4 + ارسال نظر
Sara جمعه 2 تیر 1396 ساعت 11:40 http://commaa.blogsky.com

ما اگه اینجور با خدا حرف بزنیم بارون میباره ولی همزمان یه رعدوبرق هم میزنه می خشکنتمون-_-
من گاهی با خودم میگم شاید شکل دعا کردنم غلطه که خدا بهشون گوش نمیده:( ولی جور دیگه بلد نیستم دعا کنم:(

خیالت تخت منو یو و امثال ما عددی نیستیم که حاج آقا رعدوبرق بخواد زحمت بده بخوره بهمون که ای کاش میخورد راحت میشدیم
سرچ کن گوگل که چگونه دعا کنم تا رعدوبرق به ماتحتم نخورد

بهار جمعه 2 تیر 1396 ساعت 14:18 http://likespring.blogsky.com

منکه میگم خدایا گناهامو ندیده بگیر همونطور که دعاهامو نشنیده میگیری...والاااا
رفته بودی کوه که نبودی؟پس عکسات کووووو؟؟یا روزه تو را برده بود؟؟؟

اینطور که شنیدم دعاهامون چون کوچیکه یا به مصلحت نیست نگه داشته میشه تا اون دنیا میلیاردها برابرش بهمون بخشیده بشه. یکی ام نیس بگه من اون دنیا یه میلیارد حوری رو میخوام چیکار آخه؟!

الانم کوهم شب می مونم. آره وزنم پنج کیلو کم شده. جون ندارم آپدیت کنم ولی سعی میکنم آپدیت کنم..

Sara شنبه 3 تیر 1396 ساعت 01:09 http://commaa.blogsky.com

ایکاش رعد به خودت بخوره راحت شی. منکه نمیخام بمیرم
خدایا یدونه رعد به ماتحتش بزن راحت شه مرسی:)

تابستونه و نه از ابر خبریه و نه از رعدوبرق
دلتو صابون نزن

.... شنبه 3 تیر 1396 ساعت 11:12

چه خدای باحالی داریماا

خداوند داناستتتت

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد